پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی یا بایندرجت توسط پودر و بایندر کار می‌کند. این مایع از طریق هد دستگاه سبب چسبیده شدن پودرها به یکدیگر می‌شود.
در پرینت سه بعدی محصول در پودر تولید می‌شود. در واقع این فناوری در تولید محصولات تمام رنگی و قالب‌سازی دیجیتال یا Digital Sand Casting مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرینت‌های سه بعدی در یک دسته‌بندی کلی به پرینترهای تمام رنگی توسط بایندر رنگی محصولات تمام رنگی را با پودر سنگ می‌سازد.
گرچه پرینترهای سه بعدی تک رنگ با بایندر بدون رنگ و پودرهای مختلف، پرینت‌های سه بعدی محصولات را انجام می‌دهند کاربرد این نوع پرینترها بدون رنگ، قالب‌سازی دیجیتال است.
پرینت‌های سه بعدی رنگی به منظور تولید محصولاتی که مدل سه بعدی آن‌ها رنگی و ساخت مجسمه‌های تمام رنگی است. برای ساخت هر لایه از محصول، تمام رنگ را بر روی پودر سنگ جت استفاده کنند. محصولاتی که با پرینتر سه بعدی تولید می‌شوند را نمی‌توان برای قالب‌سازی و تولید محصولات فلزی استفاده کرد؛ زیرا دمای زیاد را نمی‌تواند تحمل کند.

پرینت سه بعدی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پرینت سه بعدی در صنعت ریخته گری، ریخته‌گری دیجیتالی است. برخی از پرینت‌های سه بعدی صنعتی برای تولید قطعات فلزی به کار می‌روند. فرایند تولید این نوع محصولات به این صورت است که مدل سه بعدی معکوس محصول نهایی با پرینتر بایندرجت صنعتی ساخته شده است، سپس توسط ریخته‌گری محصول نهایی فلزی ساخته می‌شود.
از کاربردهای پرینت سه بعدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انواع صنایع مختلف
  2. انیمیشن‌سازی
  3. ماکت‌سازی
  4. مجسمه‌سازی

یکی از خدمات ما در گروه فنی مهندسی آویتا صنعت خدمات مرتبط با پرینت‌های سه بعدی صنعتی است که برای سفارش تولیدات خود می‌توانید از طریق شماره‌ی ۰۳۱۳۱۳۱۷۵۰۷ با همکاران ما تماس بگیرید.