صفحه مدل ریخته‌گری

صفحه مدل ریخته‌گری به مدلی گفته می‌شود که در آن برخی مدل‌ها بر روی یک صفحه همراه با سیستم راهگاهی، تغذیه و راهنمای درجه نصب، کانال‌های عبور هوا است. شایان ذکر است که تولید و نصب سیستم‌های راهگاهی و تغذیه‌گذاری بر روی مدل‌های صفحه‌ای باعث بالا رفتن سرعت قالب گیری و پایین آمدن هزینه تولید قطعه می‌شود.
مدیر کارگاه ریخته‌گری آهن قرمز آقای اوبر فاکتور فرانکن فلد در ایالت هارتس آلمان غربی نخستین شخصی بود که از صفحه مدل ریخته‌گری برای تولید قطعات ریخته‌گری استفاده کرد. او برای افزایش تولید راحت‌تر کار قالب گیری دستی را انجام داد.

همچنین برای قالب گیری ماشینی شرایط اولیه را محیا کرد. در سال ۱۸۲۷ نخستین صفحه مدل مرتبط با در بخاری است که دارای سیستم راهگاهی است که بر روی صفحه مدل افقی، مستحکم شده است. وجود سوراخ‌های کناری آن پین‌های راهنما سمت درجه قرا می‌گیرد تا درجه را در حین کوبش بر روی صفحه با اطمینان نگه می‌دارد.
مزایای صفحه مدل نسبت به مدل‌های سنتی بسیار زیاد است، برای همین ما در گروه فنی مهندسی آویتا صنعت این مدل را به مشتریان پیشنهاد می‌دهیم. در صورت مسطح نبودن سطح جدایش، می‌توانید سطح غیر یکنواخت را بر روی مدل صفحه اجرا کنید.

صفحه مدل‌های ریخته‌گری