طراحی و ساخت ماشین‌آلات مخصوص و CNC تجهیزات و دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف صنعتی و پزشکی از فعالیت‌های اصلی ‌گروه فنی مهندسی آویتا صنعت می‌باشد. استفاده از جدید‌ترین سیستم‌های طراحی و دقیق‌ترین فرآیند‌های ساخت، محورهای اصلی این شرکت در زمینه ماشین‌ سازی می‌باشد.
ماشین‌ سازی (Machinery Industry) از زیر مجموعه‌های بسیار مهم در صنعت محسوب می‌شود.
سازندگان در این صنعت مشابه تولیدکنندگان برای پایین آوردن هزینه‌ها و بالا رفتن عملکرد عملیاتی به راهکارهای اتوماسیون رباتیک انعطاف‌پذیر دست یافته‌اند.
واژه ماشین‌ سازی به معنی طراحی و ساخت ماشین‌هایی با قدرت انجام پروژه با استفاده از مواد ورودی و تبدیل آن به محصول مورد نظر می‌باشد.
اگرچه این واژه به غلط در بیشتر مواقع به جای واژه خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ لذا در عمل دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد از جمله صنعت ماشین‌سازی و ساخت ماشین آلات که برمبنای علوم مهندسی صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، مکانیک و سیالات و جامدات، صنعت برق و الکترونیک است.
تمامی این علوم در خدمت ماشین‌سازی می‌باشد تا از این طریق با استفاده از فلزات به ساخت و تولید ماشین آلات با هدف بالا رفتن سرعت تولید محصولات و افزایش کیفیت آن‌ها منجر گردد.

ماشین سازی

مزایای استفاده از ماشین‌سازی صنعتی

در حال حاضر اتوماسیون صنعتی و تجهیزات دقیق و بروز در صنایع در فرایند‌های صنعتی از جایگاه خاصی برخوردار می‌باشند. صنایعی همچون نفت، پتروشیمی، گاز، صنعت ماشین سازی، صنایع غذایی و سایر صنایع دیگر که نیاز به دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی بسیار حساس و دقیق دارند.
در سال‌های اخیر با پیشرفت و توسعه فناوری کنترل فرایند و محاسبه پارامترهای مختلف صنعتی مانند دما، جریان، فشار و غیره باعث بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی و پایین آمدن هزینه تولیدات شده است. ماشین‌سازی صنعتی با ساخت و تولید دستگاه‌ها و ماشین آلات تولید در اتوماسیون صنعتی نقش بسزایی را برعهده دارند.