قالب گیربکسی در صنعت تزریق پلاستیک

قالب گیربکسی در صنعت تزریق پلاستیک یکی از قالب‌های بسیار پرکاربرد در صنایع قالب‌سازی به حساب می‌آید.
در واقع قالب گیربکسی یکی از دستاوردهایی است که در صنعت قالب‌سازی برای بیشتر افراد به وجود آمده است.

بیشتر افراد برای بالا رفتن تیراژ تولیدات خود از این قالب‌ها استفاده می‌کنند که همواره می‌توانید به تمامی نیازهای خود در تمامی ابعاد پاسخ دهید.
استفاده از قالب تزریق پلاستیک در اصفهان و دیگر قالب‌ها باعث خواهد شد که راندمان افراد افزایش یابد و در تمامی اجسام که در اطراف خود مشاهده می‌کنید می‌توانید تاثیر آن‌ها را به خوبی مشاهده نماید.

مزایای استفاده از قالب گیربکسی در صنعت تزریق پلاستیک

بیشتر افراد از قالب گیربکسی در صنعت تزریق پلاستیک به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارد استفاده می‌کنند. در زیر به این موارد می‌پردازیم:

  • بالا رفتن تیراژ محصولات تولید شده
  • قیمت مناسب این نوع قالب‌ها
  • قابل دسترس بودن قالب‌های گیربکسی در صنعت تزریق پلاستیک
  • قابلیت بهتر ویژگی‌های فیزیکی
  • کاهش خطاهای انسانی
  • تولید با سرعت زیاد
  • کاهش اتلاف زمان در تولید

انواع قالب های گیربکسی

نحوه تولید قطعات مختلف با قالب تزریق پلاستیک

بیشتر افراد سعی می‌کنند تا با استفاده از قالب‌های تزریق پلاستیک اقدام به تولید کنند.
به همین دلیل شما می‌توانید با کمک قالب گیربکسی در صنایع مختلف از جمله قالب‌سازی پلاستیک و قالب تزریق پلاستیک را انجام دهید.

در واقع با قالب تزریق گیربکسی می‌توانید هر فرمی که مدنظرتان است را به قطعه بدهید. از هر کدام از این قالب‌ها می‌توانید برای مواد پلاستیکی تحت فشار استفاده کنید.
ساخت قطعات توسط قالب گیربکسی در دو مرحله انجام می‌شود.

قالب گیربکسی دارای گلوگاه است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی مواد پلاستیکی مذاب را وارد قالب کنید، سپس با وارد کردن آن میزان دمای پلاستیک را کاهش دهید تا قطعه به خوبی شکل بگیرد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که بیشتر افراد با آن مواجه هستند این است که به طور مشخص نمی‌دانند که از این نوع قالب‌ها باید در کدام صنایع یا برای ساخت چه نوع قطعاتی استفاده کنند.

از آنجایی که کاربرد قالب‌های گیربکسی در صنایع مختلف اعم از: صنعت خودروسازی، تولید اسباب بازی، ویلچر سازی، تولید ادوات موسیقی، بطری سازی، بسته‌بندی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه تولید قطعات مختلف با قالب تزریق پلاستیک

انواع قالب‌های گیربکسی تزریقی در صنایع مختلف

بیشتر افراد سعی می‌کنند تا توسط این نوع قالب‌ها نیازهای خود را در تمامی سطوح برآورده کنند. به طور کلی قالب‌های گیربکسی در دو مدل قالب‌های تک حفره‌ای، قالب‌های چند حفره‌ای می‌باشند.

یکی از مهم‌ترین قالب‌های گیربکسی تزریقی تحت عنوان قالب‌های تک حفره‌ای و قالب‌های چند حفره‌ای که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چگونگی ساخت قالب‌های گیربکسی تزریقی

معمولا ساخت قالب‌های گیربکسی تزریقی توسط برخی از مهندسان مکانیک و متالوژی مسئول طراحی می‌شوند، زیرا این افراد به دلیل تخصص و حرفه‌ای که دارند ارتباط مستقیمی با تولید این دست از قالب‌ها دارند.

معمولا قالب‌های گیربکسی از فلز مقاوم و بادوامی هستند که علاوه بر افزایش مقاومت در برابر ضربه‌های شدید بر روی قالب، ظرفیت گرمایی شدیدی داشته تا در صورت ذوب تغییر شکل ندهد.

با استفاده از قالب‌های گیربکسی تزریقی می‌توانید تاثیرات زیادی روی میزان تولیدات خود بگذارید. با استفاده از قالب‌های گیربکسی می‌توان به تیراژ بالا محصولات و از همه مهمتر سرعت بالای تولید اشاره کرد.

به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از این نوع قالب‌ها هر چیزی که توسط نیروی انسانی سخت و پیچیده باشد را با انواع قالب‌هایی گیربکسی را کاملا تمیز و زیبا تولید کنید.

نکات انتخاب قالب گیربکسی

هنگامی که به یکی از انواع قالب‌های گیربکسی پلاستیکی نیاز دارید باید چندین مورد را مشخص کنید تا اطمینان یابید که محصول متناسب با بودجه شما عمل می‌کند این موارد شامل:

  1. حجم
  2. راحتی برداشتن قالب
  3. شیارها
  4. تعمیر و نگهداری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

راحتی برداشتن قالب گیربکسی

۱. حجم

حجم محصول جنبه‌های مختلفی از محصول نهایی را مشخص می‌کند که شامل: تعداد شیارها، ابعاد قطعه و نوع ماده و متریالی که در طی پروسه تولید بکار می‌رود. از بین عوامل موثر در قالب گیربکسی می‌توان به طراحی قالب و اهمیت خاص آن اشاره کرد.

طراحی قالب‌های گیربکسی هزینه بر و بسیار پیچیده‌تر از سایر قالب‌های دیگر می‌باشد. به نحوی که حجم محصول بر پیچیدگی طراحی قالب موثر است.

۲. راحتی برداشتن قالب

تعویض راحت و جداسازی قالب گیربکسی در صنعت تزریق از محصول نهایی بسیار مهم است، از این رو در طراحی قالب باید مورد توجه قرار گیرد. برای اینکه مطمئن شوید که رویه‌های مواد به سادگی از یکدیگر جدا نمی‌شوند، از این رو شیارها کمی بیشتر از هم فاصله دارند.

قالب گیربکسی در دستگاه‌های پزشکی به تعداد زیادی شیار نیاز دارد این نوع شیارها به صورت یکسان از یکدیگر فاصله دارند که با جدا کردن چنین محصولاتی از دستگاه بسیار سخت است. موارد مورد نیاز برای این دو کاربرد بسیار متغیر هستند و تحت فاکتورهای مهم جداسازی به راحتی قطعه از قالب جدا می‌شود.

۳. شیارها

تعداد شیارها برحسب محصول نهایی کاملا متفاوت است. به عنوان مثال بطری‌های آب چندان نیازی به شیار ندارند بلکه این بطری‌ها بسیار سبک هستند و به راحتی از قالب جدا می‌شوند.

در صورتی که قالب گیربکسی برای بخش پلاستیکی زیر کاپوت خودرو طراحی شده باشد برای مقاومت بالاتر بایستی تعداد شیارهایی بیشتری داشته باشد.

در واقع تعداد شیارهای مورد نیاز موجود نقش موثر و تعیین کننده‌ای در هزینه‌های نهایی تولیدات محصولات ایفا می‌کند جهت اطمینان یافته از اینکه چه تعداد شیار نیاز دارید تا محصول نهایی برآورده شود نیازی نیست اقدامی صورت گیرد.

۴. تعمیر و نگهداری

با توجه به اینکه قطعات و محصولات پلاستیکی شیاردار از تناژ بسیار بالایی برخوردار می‌باشند، از این رو نیاز است تا قالب تزریق پلاستیک گیربکسی با بالاترین سرعت کار کند تا زمان چرخه تولید کاهش یابد تا هزینه تولید کمتر شود همچنین مدت زمان بیشتری مقاومت داشته باشند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.